Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Ikea je absolutním vítězem Obchodníka roku

Absolutním vítězem a držitelem titulu Mastercard Obchodník roku 2019 se již posedmé stala Ikea Česká republika. Ta se umístila na prvním místě i v oborové kategorii Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky.

Slavnostní vyhlášení absolutního vítěze, vítězů všech oborových kategorií i zvláštních cen proběhlo 4. února 2020 v rámci galavečera konference Retail Summit 2020 v Clarion Congress Hotelu v Praze.

Ikea zvítězila rovněž v kategorii Cena veřejnosti. O umístění obchodníků v této kategorii rozhodují zákazníci v internetovém hlasování. Dalšími vítězi oborových kategorií jsou Lidl, Pepco, Deichmann, dm drogerie markt, Sportisimo, Alza.cz, Zoohit.cz a Benzina. Ve zvláštní kategorii Mastercard Millennials Obchodník roku zvítězila společnost A3 SPORT a titul SOCR ČR Nejlepší zaměstnavatel v obchodě získala společnost MAKRO Cash & Carry ČR.

Reklama

Vítězové oborových kategorií a hlavní vítěz byli určeni na základě výsledků reprezentativního internetového průzkumu společnosti GfK Czech, uskutečněného na vzorku 1 000 respondentů z celé České republiky. Hodnocenými parametry jsou spontánní jmenování prodejny („top of mind“), míra loajality zákazníků k prodejně a důvěra v ni.

„Výsledky letošního ročníku ocenění přináší několik novinek. V kategorii Obchodník pro dům, zahradu a chovatele zvítězil poprvé internetový obchod s chovatelskými potřebami Zoohit.cz, nováčkem v kategorii Millennials Obchodník roku je A3 sport a v kategorii Cena veřejnosti získala od zákazníků nejvíce hlasů IKEA,“ řekl Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko. „O rostoucím zájmu zákazníků vyjádřit svůj názor a podpořit tak oblíbeného obchodníka svědčí počet hlasujících v této kategorii. Letos se do hlasování zapojilo 140 837 lidí, což je téměř o 60 tisíc více než v loňském ročníku soutěže,“ dodal Michal Čarný.

Oborové kategorie

1. Cenu Mastercard Obchodník s potravinami 2019 letos především díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky a jejich důvěře v prodejnu získal Lidl Česká republika. Druhé místo připadlo Kauflandu a na třetím místě je Globus.

2. Vítězem kategorie Mastercard Obchodník s drogerií a parfumerií 2019 se stala především díky velkému podílu loajálních zákazníků společnost dm drogerie markt. Na druhém místě se umístila Teta drogerie, na třetím Rossmann.

3. V kategorii Mastercard Obchodník s oděvy 2019 zvítězila díky vysoké loajalitě zákazníků společnost Pepco. Druhé místo obsadil Marks & Spencer a třetí Zara.

4. Ocenění v kategorii Mastercard Obchodník s obuví 2019 získala společnost Deichmann, a to hlavně díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky a jejich loajalitě. Na druhém místě se umístila společnost Footshop.cz a na třetím Baťa.

5. Vítězem kategorie Mastercard Obchodník se sportovními oděvy a potřebami 2019 je Sportisimo – především pro vysokou míru loajality mezi zákazníky. Na druhém místě se umístil loňský vítěz Decathlon a na třetím Nike.

6. V kategorii Mastercard Obchodník pro dům, zahradu a chovatele 2019 zvítězila poprvé společnost Zoohit.cz. Vítězné umístění společnosti je dáno především vysokou důvěrou zákazníků. Na druhém místě je OBI a loňský vítěz kategorie společnost Hornbach skončila na třetím místě.

7. V kategorii Mastercard Obchodník s nábytkem a bytovými doplňky 2019 zvítězila IKEA Česká republika, která byla ve své kategorii hodnocena nejlépe ve všech ohledech. Na druhém místě se umístil JYSK a na třetím je Möbelix.

8. Cenu Mastercard Obchodník s elektrem a elektronikou 2019 získala díky vysoké míře loajality a spontánní znalosti mezi zákazníky Alza.cz. Druhý se umístil Datart a třetí CZC.cz.

9. Vítězem kategorie Mastercard Čerpací stanice s prodejnou 2019 se stala Benzina především díky vysoké spontánní znalosti mezi zákazníky. Na druhém místě skončil Shell skončil a na třetím je Tank ONO.

Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko a Mounia El Hilali, Country Retail Manager & Chief Sustainability officer, Ikea


Zvláštní ceny

1. Cena veřejnosti

V kategorii Mastercard Obchodník roku 2019 – Cena veřejnosti zvítězila Ikea Česká republika s 73 132 hlasy a po sérii osmi vítězství tak posunula na druhé místo společnost Lidl Česká republika, která získala 72 480 hlasů. Na třetím místě je dm drogerie markt s 55 713 hlasy. Veřejné hlasování probíhalo prostřednictvím internetových stránek obchodnik-roku.cz od 7. října 2019 do 12. ledna 2020. Celkem hlasovalo 140 837 osob a hlasující rozdělili mezi nejrůznější obchodníky 1 160 699 platných hlasů.

2. Mastercard Millennials Obchodník roku

Kategorie Millennials Obchodník roku hledala řetězec, který je nejvíce oblíbený u věkové kategorie 20–30 let. Vítězem se stala společnost A3 SPORT. Na druhém místě se v kategorii umístila společnost H&M a na třetím CCC.

3. Udržitelný obchodník

O vítězi kategorie rozhodli hlasováním účastníci konference Retail Summit 2020 a stal se jím Konzum, obchodní družstvo v Ústí nad Orlicí.

4. Nejlepší zaměstnavatel v obchodě

Vítězem kategorie se stala společnost Makro Cash & Carry ČR. Na druhém místě se umístila společnost Marks & Spencer a na třetím Lidl Česká republika.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)