Mezinárodní reklamní festival Golden Drum zveřejnil užší výběr finalistů pro letošní 26. ročník. Festival se koná ve slovinské Portoroži a probíhá 17. – 18.října. Do soutěže bylo celkem přihlášeno 1150 kreativních projektů, z toho 883 do hlavní soutěžní sekce Golden Drum a 267 do sekce Young Drummers. Na shortlisty jednotlivých kategorií se dostalo celkem 204 přihlášek, mezi nimiž je také 20 prací z České republiky. Slavnostní vyhlášení výsledků se uskuteční tento pátek 18. října ve večerních hodinách v Hotelu Slovenija.
Česká kreativa bodovala zejména v kategoriích “Social good” a “Food&Drinks”. Největší počet nominací (5) napříč kategoriemi získaly za Českou republiku agentury VMLY&R a Havas. Agentura VMLY&R zabodovala s projekty pro Post Bellum a organizaci Člověk v tísni, agentura Havas má ve finále práce pro Amnesty International.
Více nominací mají na shortlistech také agentury McCann Prague (3) a WMC GREY (2). Obě bojují o cenu v sekci Food&Drinks; McCann Prague s kampaněmi pro společnost Coca-Cola a WMC GREY s kampaní pro Kofolu. S projektem pro neziskový sektor uspěla i agentura KINDRED, jejíž kampaň Eat This Paper je nominovaná v kategorii print. Po jednom shortlistu mají také agentury Comtech_Can, DDB a Geometry Prague.
Letošní soutěž je rozdělena do dvou základních sekcí pojmenovaných WHAT a WHY. Hlavní porotkyní sekce WHAT je Tiffany Rolfe, viceprezidentka a kreativní ředitelka americké společnosti R/GA. Porotu sekce WHY vede Mikołaj Sadowski, kreativní ředitel polské agentury 180hearbeats + Jung v Matt.