Effie Awards Europe ocenila nejefektivnější kampaně Evropy, Grand Prix získala Dentsu Creative s kampaní pro nizozemského operátora KPN. Česko má bronz díky McCann Prague.
Evropská asociace komunikačních agentur EACA ocenila ty nejefektivnější kampaně Evropy v rámci soutěže Effie Awards Europe. Po hodnocení více než 160 odborníky z 20 zemí si rozdělilo takřka 40 agentur z 19 zemí celkem 55 ocenění.
Agenturou ročníku se stala skupina McCann Worldgroup. Kampaně jejích agentur získaly totiž dvě zlata, tři stříbra a dva bronzy.
Jedním bronzem přispěla i česká McCann Prague, která společně s Hero & Outlaw uspěla v kategorii Best of Europe: Positive Change – Non-profit s projektem pro Českou asociaci pojišťoven. Šlo o kampaň 13 cest, která v loňské české Effie získala zlato v kategorii obsahový marketing.
Cenu si zástupci McCann Prague, Hero & Outlaw a ČAP převzali na slavnostním vyhlášení ve středu 11. prosince.
Česko pak ještě v letošním ročníku reprezentovala agentura Mustard s regionální kampaní „Parents of a Girl“ pro skupinu Lego. Ta se jako jediná probojovala na shortlist kategorie Multi-Market: Retail.
Jako nejefektivnější kampaň Evropy pak letos porotci Effie Awards Europe ocenili kampaň „A Piece of Me“ pro nizozemského operátora KPN od Dentsu Creative ve spolupráci s Amp.Amsterdam a The Sonic Branding Company.
Bojovala proti online zostuzování, s písní od zpěvačky Meau ukazovala reálné bolestivé příběhy lidí, jejichž lechtivé fotky ze „sextingu“ se šířily bez jejich vědomí. Kampaň mimo jiné pomohla zařadit online zostuzování mezi sexuální kriminální činy.
Kompletní přehled oceněných prací v letošním ročníku Effie Awards Europe si můžete stáhnout zde.