V polovině listopadu proběhl už čtvrtý ročník online konference Seznam Newsfeed fórum. Jaký byl?
Na programu byly novinky v rámci domovské stránky Seznam.cz, tipy, jak efektivně monetizovat obsahový web, i debata o důvěryhodnosti médií v kontextu dezinformací a generativní AI.
Konferenci už tradičně odstartoval ředitel divize Homepage Ondřej Tolar v rozhovoru s moderátorkou a novinářkou Zuzanou Hodkovou ze Seznam Zpráv.
Hosté se díky tomu dozvěděli, jak si vedou Seznam Homepage nebo blogovací služba Médium.cz a v čem editorům usnadňují práci jazykové modely.
Ondřej také prozradil, že se Seznam chystá „resuscitovat“ projekt Lidé.cz a dát mu nový diskusní kabát.
Dalším velkým tématem konference byl odborný, „niche“ a cizojazyčný obsah. I když se o odborná a obecně okrajovější témata logicky zajímá menší publikum než o populární obsah, v seznamáckém Newsfeedu si prostor rozhodně zaslouží.
Své místo na homepage má i Médium.cz, blogovací služba, která se za necelé dva roky od svého vzniku stala právoplatnou součástí domovské stránky Seznamu a zároveň jedním z pětice nejnavštěvovanějších obsahových webů v Česku.
Následoval rozhovor s docentkou Lenkou W. Císařovou, která vysvětlila, jak rozeznat kvalitní žurnalistiku v éře AI. Brněnská akademička popsala atributy, které by měl mít kvalitní článek, i nebezpečně tenkou hranici mezi originalitou a opsáním.
Na rozhovor navázala panelová diskuse věnovaná důvěryhodnosti médií v době rozmachu generativních jazykových modelů i dezinformací.
Konferenci uzavřela přednáška Kateřiny Nosianové o monetizaci obsahu.
Hosté se tak dozvěděli, co tým, který stojí za službou Seznam Partner, dělá pro to, aby svým klientům zajistil vyšší příjmy z reklamy. Protože – ruku na srdce – o peníze jde v digitálním prostředí až na prvním místě.