Do finále globální soutěže kreativity Epica Awards, kde kampaně hodnotí novináři, se dostala jedna kampaň z Česka. Slovensko má devět nominací.
Globální soutěž Epica Awards, kde kreativitu posuzují zástupci oborových médií, zveřejnila shortlist letošního ročníku. Do finále prošlo celkem 562 přihlášek, přičemž z pohledu zemí je nejúspěšnější Německo a Kanada.
Za Česko se mezi nominované projekty, které bude porota pro ocenění hodnotit na přelomu listopadu a prosince, probojovala v kategorii Alcoholic drinks kampaň „Pivo ze vzduchu“, kterou pro značku Radegast ze skupiny Plzeňský Prazdroj připravila agentura Triad ve spolupráci s Boomerang Communication, Punk Films a Bison & Rose.
Projekt, jenž pomohl značce výrazně lépe komunikovat boj s odvodňováním krajiny, nedávno získal bronz ze soutěže ADCE Awards nebo zlato a stříbro na českých Effie Awards.
Slovenské agentury pak mají celkem devět nominací.
Dvakrát se do finále dostal projekt 400 metrů od slovenského Triadu pro operátora O2 bojující proti přehnanému času trávenému u displejů mobilních telefonů tím, že vytiskl a vystavil 400 metrů záběrů z obrazovky, které se rovnají čtyřem hodinám času se smartphonem.
Rovněž dva shortlisty má kampaň „Daily Hate“ (Zprávy, které nikdo nechce číst) od MUW Saatchi & Saatchi pro Telekom. Projekt vydání speciálních novin s nenávistnými zprávami, jimž musejí denně čelit slovenští novináři, už má mimo jiné čtyři stříbra ze soutěže Golden Drum.
Taktéž dvakrát je ve finále rebranding souboru Lúčnica od agentury Made by Vaculik, který z uměleckého folklorního tanečního souboru udělal „Louku žijících tradic“.
Po jedné nominaci pak mají kampaně z dílny This is Locco. Do finále se probojovala kampaň „0,0 na mapě“, která pro Heineken výstižně ztvárnila partnerství radleru Zlatý Bažant s triatlonem X-Bionic, jehož sportoviště nápadně připomínalo část loga brandu.
Na shortlistu je též kampaň „Slovník odcizených slov“ pro Zastoupení Evropské komise na Slovensku – bojovala s dezinformací pomocí slovníku, v němž upozorňovala na pravý význam slov, které dezinformátoři a konspirátoři v posledních letech notně překrucují.
Nominaci pak má i projekt „tašky Nezomri“ pro lékárenský řetězec Dr.Max. V návaznosti na velmi populární „meme skupinu“ Zomri vytvořil tašku s opačným sdělením plnou vitamínů pro chřipkovou sezonu.