Generace Z mění pravidla hry na pracovním trhu a přináší s sebou nové hodnoty. Jak se firmy a agentury přizpůsobují těmto změnám a jaké strategie volí, aby přilákaly a udržely mladé talenty? O tom jsme psali v posledním čísle MAM 36/2024.
Podle průzkumu společnosti Deloitte jsou pro generaci Z při výběru zaměstnání důležité jiné aspekty než pro předchozí generace. Mzda sice hraje svou roli, ale méně než u starších generací. Významně důležitější jsou pro ně například flexibilita a svoboda v práci. Jak uvádí Workforce Institute, tito mladí lidé nechtějí být svázáni klasickým modelem „od 9 do 17 hodin“ a preferují si sami volit svou pracovní dobu a termíny dovolených. Pro zaměstnavatele, kteří chtějí tuto generaci přilákat, to znamená přizpůsobit se novým požadavkům.
Výběr ideálního kandidáta na juniorní pozici v marketingu však není snadný úkol. „Hledáme kombinaci klíčových znalostí a dovedností, zejména schopnost analytického myšlení a práce s daty,“ vysvětluje HR ředitelka Michaela Krajníková z agentury Dentsu. V agentuře se při náboru často spoléhají na testování, které pomáhá efektivně posoudit dovednosti a potenciál kandidátů.
Simona Cibulka, náborářka z agentury Publicis Groupe, zase zdůrazňuje význam týmové chemie: „Pro nás je klíčové, aby kandidát zapadl do týmu a měl nadšení pro práci v agentuře.“ V Publicis Groupe proto využívají „chemistry check“, který určuje, jak dobře kandidát zapadne do týmu. „V O2 oceňujeme zájem o moderní technologie, včetně využití potenciálu umělé inteligence,“ říká HR ředitel O2 Pavel Milec, a dodává, že důležitá je rovněž schopnost přinášet inovativní nápady a umět spolupracovat jak ve svém týmu, tak s kolegy a kolegyněmi napříč celou firmou.
Jak si ale mladé talenty udržet? A jaké strategie firmy a agentury volí, aby u svých zaměstnanců zabránili syndromu vyhoření? Čtete zde.