Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nová data: PR agenturám se daří, v budoucnu se rozloučí s neprofitabilními klienty a zvýší ceny

S částí klientů se rozloučí skoro polovina agentur, je to čtyřikrát více než loni, zjistila agentura NMS Market Research ve studii pro APRA.

Průměrné výnosy i příjmy agentur rostou, a to rychleji než inflace. Zároveň stávající rok 2024 vidí agentury pozitivně: 52 procent agentur očekává z pohledu trhu lepší výsledky. Zjištění přinesl průzkum NMS Market Research, který agentura realizovala na přelomu letošního května a června pro Asociaci public relations agentur (APRA).

Ke zdražení služeb přistoupily agentury loni ve stejné míře jako v předchozím roce. V roce 2022 docházelo ale častěji k výraznějšímu zdražení o více než 10 procent. Dále budou ceny růst jen mírně, čtyři z deseti agentur ceny zachová, šest z deseti je zvýší, ale ve většině případů jen do desíti procent. Nad deset procent plánují zvýšit ceny jen čtyři procenta agentur.

Reklama
ČEZ

Problém je pro agentury fluktuace zaměstnanců. V loňském roce se týkal více než tří čtvrtin agentur. V roce 2022 to bylo výrazně méně (55 %). Pozitivní zprávou je, že zájem o práci v agentuře loni mírně rostl.

I když 72 propcent agentur očekává zvýšení mezd zaměstnanců, období výrazného růstu mezd je minulostí: nejčastěji (64 %) očekávají mírný růst mezd do 10 procent. V roce 2023 rostly mediánové mzdy pouze u vyšších pozic („managing director“ o 14 % a „account manager“ o 8 %).

V rámci PR má stále největší potenciál „segment media relations“ (64 %). Letos agentury očekávají nárůst v oblastech sociální média a vedení komunit (48 %), ale i v oblasti insight a plánování (28 %). Poptávka po insight a plánování bude dokonce 3,5krát vyšší.

Agentury očekávají trendy v oblasti využívání umělé inteligence (68 %), důraz na společenskou odpovědnost (60 %) a důraz na lidský přístup (56 %).

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)