Reklama
Megaboard

Jiří Bartoška se stal MAM Osobností roku

Na základě nominací od čtenářů a širší veřejnosti zvolila redakce oborového týdeníku Marketing & Media vítěze ankety MAM Osobnost roku. Stal se jí Jiří Bartoška, prezident Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary.

Na špici žebříčku nejvýznamnějších osobností v komunikačním byznysu, který zveřejnil MAM, je spolu s Jiřím Bartoškou dalších pět profesionálů v oboru komunikace a marketingu: Šimon Pánek z Člověka v tísni, odcházející ředitelka Packety Simona Kijonková, Tomáš Búřil ze Seznamu, Ondřej Novotný z Oktagonu a akademička Denisa Hejlová. MAM všem osobnostem srdečně gratuluje.

Na konci roku 2023 vyhlásil oborový týdeník Marketing & Media na svých webových stránkách mam.cz a také na sociálních sítích čtenářskou anketu, v níž lidé z oboru nominovali osobnosti Česka, které podle nich v posledních letech výrazně ovlivnily svět médií, marketingu, komunikace a reklamy.

Do začátku ledna mohli všichni nominovat osvícené zadavatele, špičkové specialisty z agentur, inovativní dodavatele reklamního průmyslu, kohokoli, kdo měl významný vliv na vývoj komunikačního byznysu a kdo se do něj charakteristicky zapsal. Nominovány byly téměř dvě stovky odborníků.

Všechny nominace redakce MAM v polovině ledna sečetla a zveřejnila shortlist top 100 osobností. Z něj vybrala pět nejvýraznějších a jednoho vítěze, který se stal MAM Osobností roku.

„Na příčku nejvyšší jsme zvolili Jiřího Bartošku, dlouholetého prezidenta karlovarského filmového festivalu. Touto naší volbou oceňujeme jeho významný přínos v šíření dobrého jména České republiky a její značky coby země, která podporuje filmovou tvorbu a kulturu obecně,“ uvedla k výsledkům Radana Čechová, šéfredaktorka MAM a dodala: „Je nám ctí, že i v tomto náročném období pan Bartoška od nás ocenění s radostí přijal a poskytl při této příležitosti MAM příjemné interview.“

Jsme rádi, že odborná veřejnost vnímá, jak unikátní postavení karlovarský festival má a vyjádřila to oceněním prezidenta Jiřího Bartošky, který stojí třicet let v jeho čele, “ říká výkonný ředitel MFF Karlovy Vary Kryštof Mucha. „V České republice není mnoho kulturních akcí s téměř osmdesátiletou tradicí. Karlovarský festival je špičkovou přehlídkou, která má respekt domácích a zahraničních filmových tvůrců a kterou každoročně navštěvují tisíce filmových diváků,“ dodává výkonný ředitel Kryštof Mucha.

Rozhovor s Jiřím Bartoškou, stejně jako s ostatními pěti výraznými osobnostmi, vychází v Marketing & Media v pondělí 26. února, výtisk lze pořídit zde.

Jiří Bartoška
Jeden z nejvýznamnějších a nejpopulárnějších herců české filmové i divadelní scény. Po studiích na JAMU krátce působil v divadlech v Brně a poté se stal členem pražského Divadla Na zábradlí. V roce 1991 přešel na novou scénu Divadla Bez zábradlí. Ve filmu debutoval již v roce 1975 v dramatu Hřiště. Z pozdějších filmů má na kontě řadu cen. Českého lva získal za role ve snímcích Teorie tygra (2016), Všichni mojí blízcí (1999) a Je třeba zabít Sekala (1998). Za roli v Teorii tygra byl také jako nejlepší herec oceněn na Cenách české filmové kritiky. Od roku 1994 zastává Jiří Bartoška funkci prezidenta Mezinárodního filmového festivalu v Karlových Varech. Společně s Evou Zaoralovou (1932–2022) z něj během několika let vytvořili prestižní filmovou událost se světovým dosahem.

Pětice nejvýraznějších osobností podle MAM, které se v posledních letech příkladně staraly o svou či svěřenou značku a měly silně pozitivní vliv na vývoj oboru marketingu, komunikace a médií:

Šimon Pánek
Spoluzakladatel a výkonný ředitel Člověka v tísni, humanitární organizace, která pomáhá lidem ve více než 40 zemích světa včetně Česka. Byl jedním z vůdců Sametové revoluce v roce 1989 a následně působil v Kanceláři prezidenta republiky Václava Havla. Věnoval se i filmové produkci. Spoluzakládal agenturu Epicentrum (1992–1997) přinášející zpravodajství z krizových oblastí světa.

Tomáš Búřil
Obchodní ředitel Seznam.cz. Do společnosti nastoupil poprvé v roce 2002, kdy se stal jejím třicátým šestým zaměstnancem. Nejdříve působil jako key account manažer, poté account director a od zaří 2007 obchodní oddělení vedl. O dva roky později však Seznam opustil. Nejdříve působil ve vedení skupiny Centrum Holding, poté se v roce 2012 na osm let spojil s digitální agenturou Adexpres. Obchodním ředitelem zůstal i poté, co ji koupila síť Dentsu. V září 2020 se vrátil do Seznamu, kde opět vede obchod.

Simona Kijonková
První dáma české e-commerce pochází, jak sama říká, z ghetta Karlových Varů. Vystudovala management na VŠE a finance na UJEP. V roce 2008 založila reklamní a mediální agenturu, která ale nepřežila dopady finanční krize. V roce 2010 pak rozjela doručovací službu Zásilkovna, kde byla rok a půl i jediným zaměstnancem. Pak ale následoval růst i zahraniční expanze se skupinou Packeta, kterou rozvíjela s manželem Jaromírem a dalšími investory. Tu z pozice CEO dovedla k loňskému obratu 7,25 miliardy korun a úspěšnému prodeji konsorciu investorů.

Ondřej Novotný
Spoluzakladatel a spolumajitel společnosti Oktagon MMA. Začínal jako sportovní komentátor Eurosportu, kde se věnoval mimo jiné bojovým sportům. Působil také jako finanční poradce v Partners a obchodní ředitel pojišťovny Maxima. Když ho oslovil Paľo Neruda s projektem reality show ze světa MMA, vznikla v roce 2016 organizace Oktagon. Od 27. února bude popáté moderovat reality show TV Nova Trosečník/Survivor. Stojí i za fotbalovým podcastem Kudy běží zajíc, který má na Herohero více než sedm tisíc předplatitelů.

Denisa Hejlová
Doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D., je vědkyně a pedagožka působící na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Od roku 2011–23 vedla katedru Marketingové komunikace a public relations na FSV UK. Od roku 2020 je garantkou magisterského oboru Strategická komunikace. Vedle své akademické praxe se věnuje ad­hoc konzultacím v komerční praxi a neziskovým projektům, zaměřeným zejména na popularizaci a osvětu v oblasti komunikace v oboru (ferovareklama.cz, ferovyinfluencer.cz).

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále