Škoda, ČEZ, Jágr, Český lev i Člověk v tísni. Jaké jsou nejznámější značky sponzoringu?

Úspěchy sportovců jdou ruku v ruce se zájmem Čechů o podporu profesionálního sportu, která si u české veřejnosti udržuje vysoké povědomí o sponzoringu. Sázkou na jistotu při budování pozitivního image může být zapojení do podpory projektů v oblasti udržitelnosti a ochrany životního prostředí.

Mezi vůbec nejznámější „značky“ – objekty sponzoringu – se v oblasti profesionálního sportu řadí osobnosti Jaromíra Jágra, Ester Ledecké a Davida Pastrňáka, mimo sport pak filmová cena Český lev, Člověk v tísni a Kapka naděje. Potvrdil to reprezentativní výzkum „Partnerství a sponzoring v Česku 2024“ společnosti Incomind, který se každoročně zaměřuje na sponzoringové aktivity (činnosti, akce, osobnosti, organizace apod.), jejich popularitu, sympatičnost, znalost sponzorů, propojení objektu sponzoringu s jeho sponzorem a další související témata.

O důležitosti sportovního úspěchu (či potenciálního úspěchu v případě zvažování investice do podpory profesionálních sportovců) svědčí výrazný meziroční růst znalosti osobností mistrů světa – hokejisty Davida Pastrňáka a plážových volejbalistů Ondřeje Perušiče a Davida Schweinera.

Kromě osobností profesionálního sportu se do popředí zájmu dostaly mj. aktivity na podporu udržitelnosti Ukliďme Česko, Sbírka potravin a Zachraň jídlo. Právě u iniciativ zaměřujících se na boj proti plýtvání s jídlem je patrný setrvalý nárůst jejich sympatičnosti. „Vedle aktivit spojených s hokejem, včetně iniciativ na podporu mládežnického hokeje Pojď hrát hokej a Puky pomáhají, vyjádřili respondenti vysoké sympatie například projektu Jedlé školní zahrady či Nekrm koš,“ zmiňuje František Trunec, vedoucí projektu z agentury Incomind.

S oblastí sponzoringu a partnerstvím jsou celkově nejčastěji skloňovány Škoda Auto a ČEZ, následované společnostmi Tipsport, Plzeňský Prazdroj, Sazka, Česká spořitelna a Fortuna. Dlouhodobější nárůst povědomí o angažovanosti ve sponzoringu vykazují Red Bull a Komerční banka, významnější meziroční zvýšení pak zaznamenal obchodní řetězec Kaufland. S aktivitami v oblasti společenské odpovědnosti boduje také Lidl.

Výzkum mimo jiné ukázal, že Škoda Auto obhájila prvenství, pokud jde o povědomí Čechů o podpoře v oblasti sponzorování profesionálního i amatérského sportu a sportování obecně. Společnosti ČEZ se povedlo totéž v rámci sponzoringu kulturních a společenských akcí, aktivit na ochranu životního prostředí a společenské odpovědnosti, v podpoře projektů zaměřujících se na vědu a vzdělání, lokální komunity i v oblasti charity.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-21

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Odpovědnost
Beats for Love
úkolníček

MAM Exkluzivně v časopise

Hana Tran Phuong Tra
Tomáš Janča
GenZ a Golden Years
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Holba
Madlove ADC
T-Mobile tendr rytiri 01_nový web-otvírák - 2025-05-13T164541
MAM Souboj spotů duben
Holba
Madlove ADC