Nejlepší eventy roku 2022: Grand Prix patří Good Game za turnaj Prague Champs

Esportový turnaj uspořádaný na podporu komunikace limitovaných platebních karet s designem hry League of Legends. To je event, který opanoval letošní vyhlášení Výroční ceny České eventové asociace. Kromě vítězství ve dvou kategoriích získal i Grand Prix.

Udělení cen se konalo v prostorech Cubex Centrum Praha a stylově navázalo na celodenní program konference a veletrhu Event Fest. „Jsem rád, že se sešlo 33 přihlášek, protože víme, jaký byl loňský rok. Klobouk dolů, kdo jste přežili tu těžkou dlouhou dobu,“ zahájil večer předseda ČEA Vít Rozehnal. „I sebelepší porota, když nedostane dobré přihlášky, je k ničemu. Jsem u soutěže od začátku a můžu tedy sledovat, jakým směrem se vyvíjí kvalita českých eventů. Letos byl ročník nabitý potřebou lidí zase spolu něco prožít. Vlak se rozjel a doufám, že všichni pokračujete ve stejném trendu,“ dodal předseda poroty Jan Binar.

Absolutním vítězem se stala gamingová agentura Good Game, která realizovala pro Komerční banku a Mastercard historicky největší český turnaj Prague Champs ve hře League of Legends (LoL), který hostilo O2 universum. Díky tomu triumfovala v kategoriích B2C eventyZábava a showbusiness a získala také Grand Prix. Jak bylo během předávání zmíněno, ke shodě mezi porotci na jménu vítěze hlavní ceny došlo poměrně rychle. „Úspěch je dán odvážným klientem, který se nebál jít do nové oblasti. Event nám strašně moc dal a doufáme, že jsme jím českou scénu posunuli,“ zaznělo po dekorování za Good Game. „Proč jsme do toho šli my? Protože můj syn řekl, že to je cool. Moc děkujeme našemu vedení, že na to mělo koule,“ dodala Hana Kubešová za Komerční banku.

Mastercard a Komerční banka se na podporu nové limitované edice karet s designem hry LoL rozhodly místo klasické komunikace přinést něco, co domácí gamingová komunita ještě nezažila. Výsledek byl nad očekávání. Vyprodané haly, divácké rekordy, pozornost mainstreamových médií, a hlavně nejúspěšnější limitovaná edice platebních karet v historii Komerční banky. Do konce roku 2022 jich bylo vydáno celkem 4648. „Prague Champs jsme stavěli na zelené louce a zároveň s mnohem ambicióznějším cílem přinést českým fanouškům akci světových měřítek. Museli jsme tak nejen získat důvěru hráčů a přesvědčit je, aby si koupili vstupenky na neznámý turnaj, ale zároveň jsme ve spoustě ohledů byli spolu s dalšími spolupracujícím agenturami průkopníky,“ uvedla k eventu agentura Good Game.

Vítězem kategorie B2B eventy na podporu obchodních vztahů se stala agentura Art4promotion za realizaci projektu New Dimension pro klienta Milan Král/Mercedes-Benz. „Přestože jsme jako nejužší vedení firmy byli od počátku součástí plánování a příprav, při příchodu na samotnou akci jsme byli ohromeni pojetím a využitím historického prostoru ve spojení s moderními prvky,“ uvedla za klienta Petra Harsová, CEO skupiny Milan Král.

V kategorii B2P eventy na podporu vztahů s veřejností byla oceněna agentura JCHP za práci pro klienty Velká pecka a Rohlík.cz na projektu Rohlík.cz na Karlovarském filmovém festivalu. „Měli jsme za úkol vytvořit pro tento online supermarket zónu, která bude co nejlépe prezentovat to, co představuje v online prostoru. Na zelené louce bez jakýchkoliv inženýrských sítí jsme postavili nejlépe fungující kuchyň, bar, lounge a dětský koutek ve městě. Místo, kde se na jídlo čekalo ve špičce maximálně 10-15 minut a kde se vařilo pouze ze surovin dostupných na Rohlik.cz. Místo, kde se před otevřením tvořili fronty na snídani,“ uvádí vítězná agentura k projektu. „Doufejme, že se uvidíme s Rohlíkem ve Varech znovu,“ zaznělo od zástupců JCHP při předávání ceny.

Nejlepším eventem v kategorii B2E eventy na podporu vztahů se zaměstnanci byl porotou vybrán in-house projekt České spořitelny s názvem Spořka Českem. „Projekt začal v roce 2021 jako revolta proti covidu. Všem nám chyběla společná setkání, chyběl společný zážitek. Vznikl tak nápad, že spojíme naše spořitelní hodnoty s pohybem, pomocí ostatním a hrdostí na naši firmu. To vše pod střechou nové externí kampaně #silnější,“ popsali zástupci České spořitelny svůj úspěšný event. „Proč jsme vyhráli? Protože jsme to dělali pro naše zaměstnance, které máme rádi,“ dodali po přebrání ceny.

Kategorie Veletrhy a obchodní výstavy, odborné konference, fóra a kongresy měla stejného vítěze jako následující ocenění pro Nejkreativnější event. A to agenturu JCHP, která pro klienta Solana Foundation & Rockaway Blockchain Fund připravila event Prague Hacker House. „Podařilo se nám naplnit stanovené KPI obou zadávajících subjektů: pro Solana Foundation je to networking vývojářů a jejich vzájemné propojení, celková dramaturgie akce postavená na propagaci produktu a hledání nových talentů a řešení. Pro RockawayX je akce důležitá z pohledu PR, zvýšení vnímání jako leadera na trhu, připomenutí, že jsou aktivním hráčem na trhu, podporují vývojáře a hledají propojení jejich projektů,“ popisuje agentura přínosy eventu. „Tahle akce je o FOMO. Musí se udělat, co nejlépe, abychom inspirovali ty, co po nás budou následovat,“ zaznělo na pódiu o eventu Hacker House, který cestuje po celém světě.

První místo v kategorii Nejlepší produkce eventu pak obsadila agentura AV Media Events & Czech-In, která pro Úřad vlády ČR zajišťovala v rámci českého předsednictví v Radě EU Pražský summit 2022. „Formát akce se neustále měnil, a to zejména v důsledku probíhajících politických dohod. V rámci této doby příprav jsme zpracovali 13 verzí zadání. Každá verze byla se zásadními změnami. Poslední verze přišla den před začátkem instalace,“ popsala úskalí projektu. „I když jsme na přípravu měli jen měsíc a půl, tak bychom do toho šli znovu,“ zmínili s úsměvem zástupci Úřadu vlády i pořádající agentury.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)