Martina Vojtěchovská
Nový celostátní deník, který by měl vycházet pod názvem Deník Impuls, se má poprvé objevit v prodeji 5. května. Projekt, který původně počítal s tím, že na novém deníku bude participovat metropolitní deník Metro, a za kterým stojí jednatel distribuční firmy Mediaprint & Kapa Ivan Kaufmann, má mít tištěný náklad ve výši 200 tis. výtisků, prodejní cenu 3 koruny, přičemž polovinu z této částky mají za každý prodaný výtisk obdržet kolportéři deníku. Přestože Ivan Kaufmann je s projektem detailně obeznámen, tvrdí, že jej nebude vydávat jeho společnost, ale firma s českým kapitálem. Není však jasné, proč si ochrannou známku a registraci na ministerstvu kultury na Deník Impuls nechala zaregistrovat firma Mediaprint & Kapa. Ta však s velkou pravděpodobností bude jeho jediným distributorem. Podle dostupných informací by měl formát deníku mít jiný rozměr, než na který jsou tuzemští čtenáři zvyklí. Vycházet chce v rozsahu 24 stran, podle informací M&M se má obsahově pohybovat mezi deníky Blesk a Mladá fronta Dnes. n
(Více na str. 21)
Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“
Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.