Počet reklam na evropských internetových serverech vzrostl meziročně o 24 %. Z nového monitorovacího systému AdRelevance společnosti Nielsen/NetRatings vyplývá, že zatímco v listopadu 2003 mohli evropští surfeři potkat 76 375 reklamních motivů, o rok později už to bylo 94 939. Největší přírůstky hlásí Švédsko (55 %), Francie (41 %) a Nizozemsko (34 %). Celkem průzkum zahrnul 14 evropských trhů. O 11 % se zvýšil také počet zadavatelů internetové reklamy (z 15 716 na 17 441). Reklamních kampaní proběhlo v listopadu 36 824, což představuje meziroční růst o 10 %. V listopadu 2003 bylo možno spatřit 33 472 kampaní.
Lídrem v žebříčku nejlepších patnácti zadavatelů internetové reklamy v Evropě je aukční portál eBay. Nejvíce kampaní v listopadu loňského roku zaznamenal v Německu (432), Velké Británii (91) a Rakousku (52). Druhé místo obsadila společnost PriceMinister, zejména díky 121 kampaním ve Francii.
Vedle tří nejsilnějších zemí internetové reklamy v Evropě (Velká Británie, Německo, Francie) se výrazněji prosadilo ještě Španělsko a v závěsu Rakousko a Itálie. Zadavatelé celoevropsky přicházeli z nejrůznějších odvětví, jako např. E-commerce, volný čas a zábava, vyhledávače, doprava a turistika, atd.

reklama
reklama

-sch-

reklama